Kommenteeri

Kui mõtted võtavad võimust ja nende lõputu vool viib endaga kaasa. Õpi neid peatama- lihtsalt.

Päeval töökohal sagib peas tuhat mõtet ja sada tööülesannet on ees, mis ootavad tegemist. Kuidas need järjekorda seada ja lõpuks ometi keskenduda? Nii palju on vaja tähelepanu all hoida, kuidas ma kõike jõuan? Miks mina ei saa õhtul rahulikult magama jääda ja mõtted aina ajavad teineteist taga... Aju töötab täistuuridel ja nii ei tule ka õhtul und. Muudkui planeerin ja kerin aega: edasi - mida on vaja teha ja tagasi - mida tegin, et ikka veel niipalju tegemata on? Kas Sina aeg-ajalt kahtled, et äkki sean endale liiga kõrgeid nõudmisi? Äkki arvan ekslikult, et ilma minuta ja minu kohaloluta jääb maailm seisma, keegi ei oska enam midagi ja minu pärast ei leita lahendusi - sest mind pole seal?  Vastus võib olla selles, et me ei lase oma mõtetel üldse puhata. Tööpäeva sees ja peale tööpäeva - keegi peale iseenda ei saa  neid mõtteid peatada. Aga hea uudis on see, et  ise saab ja selleks on tehnikad ning nende tehnikate õpetamine on see milles mina saan pisut oma teadmist, mis on tulenud läbi iseneda kogemise, jagada. 
Esmakordselt kuulsin joogatunnis joogaõpetaja poolt öeldud mõtet, et "nii õpime ükskord vaatama ka oma mõtete taha ja valima oma mõtteid". "Rumalus!", mõtlesin tol korral, enda meelest ülepea   mõtetult matil vedeledes. No kaua see lõdvestumine nüüd aega siis võtab? Tundus täiesti arusaamatu, et tegelikult ma ei oska puhata, ei oska lõdvestuda ja seetõttu ongi mu lihased - turi, selg, kael nii pinges ja valusad. Hiljem järejest enam teemasse süvenedes taipasin muuseas, et meie aju, mis mõtteid ning emotsioone juhib, on ju ka lihas. Järelikult  saab ka aju treenida ja  ka aju vajab puhkust. Olen ikka teadnud ennast järejkindla inimesena, mis muuhulgas küll võib tähendada ka kangekaelsust, kuid pidasin seda üsna loomulikuks. Vaat,  et olin veel uhkegi. Kaljukits ikkagi, ei longi niisama ringi, vaid rohib ikka ülespoole!
Samas midagi siiski tundus neis joogatundides olevat sellist, et iganädalaselt, kangekaelselt,  sinna joogamatile läksin. Kuni ühel hetkel hakkasin aduma, et lõdvestungi. Ja et peale lõdvustumist - mis võis olla üsna lühike hetk,  oli pea värske ja loovus parem. Esialgu muidugi aga, kuna enamasti ei pidanudki vajalikuks lõdvestuda - loe puhata - mine tea, mis vahepeal juhtub (alateadlikult mõeldes loomulikut!) - tekkis selline rahutunne ja hoopiski parem uni. Siis, kui lubasin esialgu veel vaid joogatunnis pingutusele - jooga venitusharjutusele ehk asanale - järgneks alati lõdvestus. Hakkasin mõstma, et see on vajalik. Ja tasapisi tahtsin seda endaga sealt matilt igapäevaellu kaasa saada. 
Nii jõudsingi ühe joogaõpetaja juurest teiseni ja lõpuks ise teraapia ja joogaõpetaja õpinguteni. Ma ei ütle, et valdan teemat täielikult ja nüüd  oskan teadlikult igal hetkel lõdvestuda. Ei ütle, mõtete valimine on minu jaoks lihtne. Ei ole. Aga ma ma olen teel ja tean mida tahan, sest tean, kuidas seda saada. Ja tean, et see on võimalik.
Esimene samm selles suunas on oma mõtetes väikese korrektuuri tegemine - mul on vaja puhata. Ma tahan puhata. Ma saan puhata. Sest ainult mina ise saan seda endale lubada. Sest siis on mu elu paremas tasakaalus, ma ise värskem ja loovam ning lahendused lihtsamalt tulemas. Ei pea ennast nii hirmsasti pingutama ja kokku jooksma!
Seega, kui Sa tahad ka proovida, et mõtete virr-varri on võimalik peatada ja et need ahvid ei taoks neid taldrikuid Su peas kogu aeg kõva kolinaga kokku, siis selleks on lahendus. Lahendus õppida tegema teadlikke puhkepause, ka tööajal.
15-20 minutit juhendatud lõdvestamist on täielikult piisav selleks, et tööpäeva jätkata ja endaga rahul olla. Olen Sulle hea meelega juhendajaks Sinu mõtete puhkuse ja teadliku lõdvestumise teel. Pöörame tähelepanu ainult oma hingamisele ja läbi kindla tehnikate juhime Sinu mõtted väljalülitumisreziimile. Anna ainult märku, millal Sulle sobib ja võta ühendust kaireparve@gmail.com . Juhendatud teadliku puhkuse minuteid võib teha ka veebilahendusena väikestele gruppidele või personaalselt. Grupis juhendatud teadlik puhkus peidab endas ka grupi toetust ja teineteise kogemuste tagasisidet, personaalne on aga spetsiaalselt Sinu jaoks ja ainult Sinu vajadusi arvestav.
Kas tahad, et Su mõtted ja tunded juhivad Sind, või hoopiski märgata, tunda ja  juhtida oma mõtteid ja emotsioone ise? See on nagu taevas, mis on ilus sinine ja kus liiguvad kaunid valged pilved, aga nii, et nad ei varjuta täielikult sinist taevast. Kui palju neid mõttepilveid on ja kui kiirelt või kuhu nad liiguvad, on hea ise valida. Ja siis peatada see kiire tuulehoog  ja jõuda keskendunult rõõmsalt sinna, kus on Sinu eesmärk ja rahulolu - sinu sinine rahulik taevas.

Lisa kommentaar

Email again: