Südamlik rõõmustamine

Minumeelest

Kommenteeri

Südamlik rõõmustamine algab hommikutest, mil iseendid esimesena väärtustame , endale oluliste inimestele aega pühendame ning iseendale meeldivaid ja rõõmutoovaid tegevusi teha lubame. Jaa-jaa, just - ise lubame. Sest tihti seame piirid iseendale just meie ise, ilma , et keegi seda meilt nõuaks - suur kohusetunne aga pikapeale põletab läbi nii südamed kui tuimestab meeled. Ei suuda enam naerda ning südames on pisted... Aprillikuus on ikka peetud nalja-, naeru- ja rõõmupühi. Aprillis pöörame suuremat tähelepanu ka südametervisele. Need kaks, rõõmustamise oskus ja südametervis mängivad olulist rolli nii vaimses kui füüsilises tasakaalus. Kuidas siis praegusel sõjast mõjutatud ajal leida rõõmu, et hoida südant tervena? Annan Sulle kolm soovitust, kuidas südamlikult rõõmustada, samal ajal olla kaastundlik, aga mitte teisi toetades iseend unustada ja janusse jätta e. läbipõleda.


Südamearsti Margus Viilmaa sõnul on eesti meeste hulgas lubamatult palju südamehaigusi. Eesti naisi kimbutavad uuringute järgi vaimsed pinged, nendest tulenev stress ja depressioonid. Meie, mehed-naised koos teineteist toetades saame oma südame- ja meeletervist hoida ning turgutada keskendumisega iseendile ja sellele, mis on meis endis ja meie lähedal olemas, praegu.  

  • Esimene soovitus - piki iga päeva algusesse üks iseenda jaoks oluline positiivne rutiin. Selline rutiin, mis SInd äratab täpselt nii kiiresti või nii aeglaselt, kui Sinul on vaja. Selle rutiini põhisisu on iseenda tunnustamine terveks päevaks, just sellisena, nagu sa täna oled. Äkki ei ole Sul "heade juuste päev" - see eest aga - no vaata, milline kelmikas säde on silmanurgas?! Hm, mingi uus kurruke on tekkinud suu juurde - ka see on OK - see tähendab seda, et sulle meeldib, kui ikka ja jälle on huuled naerul! Jah, vaata ennast julgelt, see oled Sina, täpselt selline nagu sa oled ja see on OK. Täna ennast selle rutiini eest, et julged iseendale otsa vaadata, ükskõik, kas see on vaikne vaatamine vannitoapeeglisse, hommikujooga iseendaga või lihtsalt voodis varvaste sirutamine ja aeglaselt kassimoodi küürus seljaga voodist välja veeretamine - oluline, et sa võtad endale aega, paned ennast tähele ja soovid endale terveks päevaks head! Võid kasvõi käte ringiga minema saata kõik selle, mida sa tänasesse päeva ei vaja ja siis haarata enda juurde kõik selle hea ja ilusa mida sa tahad. Sellised väikesed iseendaga olemised - enda märkamised annavad positiivse päevaalguse ja saad kindlalt jalad maas ja meel rõõmus päeva astuda. Esialgu võid proovida seda vaikselt endamisi, aga kui julged, siis suurem mõju on veel, kui ütled seda endale häälega. Kaire - Sa leiad tänasest päevast rõõmu. Nii sisendad endale ka alateadlikult rõõmu otsimist ja märkadki rohkem seda, mille üle südamest rõõmustada tasub.
  • Teiseks - otsi endale üks tervislik liikumisharjumus. Kui Sa seda veel endale leidnud ei ole, siis proovi julgelt erinevaid - mingit kohustust ju ei ole - tähtis on liikumine ja uus kogemus ning sellega kaasas hea emotsioon, mille endale lood. Kaasa sõpru, õdesid, vendi, elukaaslane, keegi lähedane, kellega koos tunned ennast hästi - või miks mitte, keegi, keda ennast vaja toetada. Uuri, millal neile sobib kasvõi minna jalutama - võta see osa päevast endale koos kellegi teisega, tema järgi. Äkki tahab elukaaslane või sõber peale tööd kohe minna jalutama, jooksma, parki kõndima, kevadet otsima või trenni? Koos oma mõtete puhkamisega igapäevamuredest, saad liigutada oma keha ja panna sellest tekkivad heaoluhormoonid oma meeletervise heaks tööle. Võit kaks ühes - lisaks rõõmustad endale olulist inimest ja pühenad talle kõige olulisemat ressurssi oma elust - aega. See teeb rõõmu teile mõlemale ja kaks rõõmu on südamlik rõõmustamine.
  • Kolmandaks ja mitte kõige vähem oluline - tee seda mida sa teed. Ole seal kus Sa oled ja tunne rõõmu väikestest asjadest enda ümber. Päriselt. Kohal. 100%. Keskendudes ja niipaljaude meeltega, kui korraga suudad. Õnneks on see harjutatav ja õpitav - esialgu küll raske, kui oled harjunud pidevalt tegelema mitmete asjadega korraga ja üha kiirustades. Aga siin on tähtis leida kõige lihtsamad ja lähemad asjad, kohad ja hetked, mida jälgida ning milles rõõmustada täielikult fokusseerides. Näiteks praegu õues olles proovi jalutada nii aeglaselt kui oskad ja vaadata mis ümberringi toimub. Kuulata, kevadehääli. Hingata kevadeõhku, lubada endale tunda rõõmu, selelst, mida kuuled, näed, tunned, haistad, märkad. Putukad ka asfaldil teineteise järgi jooksmas :) - pungad puhkemas, kevadtuul paitamas su põski. Lisa oma päeva, nädala või kuutegevustesse kindlasti neid asju, mida tehes Sina tunned rõõmu. Ja tee näiteks see tund trenni sajaprotsendiliselt südamlikult rõõmustades ja nautides - mitte mõeldes tulemusele, vaid tunneta seda, miks see Sulle tegelikult meeldib. See tähendab - lihtsalt ole, luba endal lihtsalt olla selles tegevuses või tegevusetuses, milles tunned ennast hästi ja saad olla rõõmus. Siis pead elus ette tulevatele raskustele lihtsamalt vastu ja sinu enda seest pääseb valla nõtkus, mida raskustutest üleminekuks vajad ;).

Lisa kommentaar

Email again: